Sunday, December 2, 2012

Sokker

Jeg har aldri likt å strikke sokker, det har vært noe kjedelig og håpløst med å strikke sokker. Utrolig nyttig, ja. Men, likevel det har ikke vært min greie. Skulle jeg strikke to like av noe måtte det være votter, som man har på hendene og kan beundre. Å legge masse arbeid ned i sokker derimot, som man går på? Ikke min ting!

Helt til:


Jeg fant oppskrift på disse sokkene i heftet "Strikk sokker" fra Du Store Alpakka. Jeg har strikket hele 3 par sokker i løpet av høsten! Det hvite, litt kortere paret (det ble ikke nok restegarn til lengre sokker, selv om det er å foretrekke) til meg selv, og de to andre til noen andre. Sokker er fine gaver.
De gangene jeg har strikket sokker, har jeg stortsett strikket i Sterk, som blir det-one-and-the-only når det kommer til sokkegarn for min del. Fantastisk garn, disse er litt løst strikket, pinne 4, vanligvis strikker jeg Sterk på pinne 3, pinne 4 gjorde at mønsteret kom bedre frem syntes jeg. Pluss, det gikk fortere! Nå klør jeg faktisk etter å strikke flere sokker.


Det må likevel vente litt, for jeg har en garnavtale med Oli om å ikke kjøpe garn før jul. Når vi flyttet fant vi ut hvor mye garn jeg faktisk har... Likevel, har det blitt en aldri så liten pose med garn med hjem likevel, garn til gaver som skal strikkes før jul var lov ;)


2 comments: