Friday, December 21, 2012

Lue til mor

Dette er en av årets julegaver, en etterspurt gave ettersom min mamma fikk en hals i Mirasol som takk for hjelpen når jeg var sutrete og trengte moderlig pleie når jeg var syk med blindtarmen min (eller mangel på blindtarm ble det vel etter operasjonen). Halsen forsvant før jeg rakk å ta bilde av den, men det kommer kanskje en dag ;) Den er visst veldig god i bruk for en mamma som aldri har eid en hals før.


Luen er strikket i dobbel Mirasol fra Du Store Alpakka og oppskriften funnet på underveis. Jeg la bare opp 66 m på pinne 5 og før den ble vasket og tredd over en bakebolle var den ganske liten, nå passer den som bare det til meg og sikkert til min kjære mamma også!

Egentlig er fargen nydelig og rødmelert, garnet er håndmalt, men det kommer veldig dårlig frem på bildene. Beklager det, men det er Expert sin feil som ikke vil fikse kameraet mitt! Og vel, litt at de er tatt med mobilen og at det er mørkt ute.

No comments:

Post a Comment