Monday, November 28, 2011

Arncott

På London-turen tidligere i høst var jeg innom strikkebutikken I knit flott butikk for de som er spesielt interesserte i garn. De hadde et relativt lite med lukseriøst utvalg av garn og et stort utvalg bøker, og det kan vi like. Jeg falt for garnet Fyperspates Scrumptious Dk/Worsted som består av 45 % silke og 55 % merino, det er rett og slett nydelig! Et ekstra pluss var at den flotte boken "The scrumptious collection volume 1" passet til garnet.
Trass flettemønsteret var den rask å strikke fordi mønsteret var lett å memorere. Jeg likte veldig godt fellingen på luen, det ble så pent.
Luen heter Arncott og har et nydelig diamant mønster. Dette er en bursdagsgave til mormor på 86 år og derfor er det perfekt at den er myk og kløfri.

Jeg strikket den på pinne 4 og den ble litt liten i størrelsen, men det passet perfekt siden mormor er en liten dame.
Det gikk med godt i underkant av 100 g.

Jeg har to nøster til av herligheten, et til hvitt og et lilla. Lurer på om jeg skal strikke en slik Vridd hals av det?

2 comments:

  1. Stilig mønster, lekkert :) Kan det forresten tenkes at det står en "ikke" for mye i teksten? *liker ikke luer som ikke er myke og kløfrie*

    ReplyDelete
  2. Hehe! Jeg forsøker å blogge fra mobilen, men det er visst ikke bare lett å holde orden på ordene! Takk for du gjorde meg oppmerksom på det. Det er helt feil å si at dette garnet ikke er mykt og at det klør! For det er bare fantastisk (og dyrt)

    ReplyDelete