Monday, March 22, 2010

Myk kjæreste-lue


Jeg har en regel om å ikke strikke noe til kjæresten (av visse overtroiske årsaker som jeg sjelden innrømmer), men av og til klør det for mye i fingrene for jeg vil jo gi han alt det beste i hele verden og hjemmestrikka ting i mykt garn er best! Derfor klarte jeg ikke å holde meg, og måtte strikke lue til han, jeg fant ut at hvis luen ble strikket fort ville det nok gå fint. Luen var rask den =) og det gikk helt bra.

Den er strikket i en tråd Baby Silk og en tråd Tynn Alpakka begge fra DuStoreAlpakka. Oppskrift den ble funnet på selv slik gjorde jeg:

Garnforbruk: 50 g BabySilk og 50 g TynnAlpakka
Pinne: 4,5
Strikkefasthet: ca 16 m vrangbord på 10 cm.

Legg opp 86 m med en tråd av hvert garn på liten rundpinne 4,5, strikk 2 r, 2v til arbeidet er ønsket lengde (21,5 cm). Fell 1 m i hver 2 vr felt, ut omg, slik at du får 2 r, 1 v. Strikk 3 omg. Fell så 1 m i hver 2 r du har ut omg, slik at du får 1 r, 1 vr. Strikk 6 omg. Fell så 2 m rett sammen ut omg. Trekk tråden igjennom de resterende maskene og sy igjen.

Svært enkelt og greit, og en god lue. Veldig fin garnkombinasjon for både rask lue og fornøyd kløfri kjæreste.

No comments:

Post a Comment