Sunday, March 21, 2010

London

Etter fem dager i London er jeg overbevist om at der vil jeg bo en gang! Menneskene er utrolig hyggelige, jeg bare elsker pubene og det faktum at folk der borte bruker dem til hverdags og hygge også. Vi var på to fotballkamper og selv for meg som har strikking som hovedinteresse og ser på fotball som grei måte å skaffe meg strikketid på sammen med kjæresten, så var begge fotballkampene en kjempeopplevelse! Jubelen, entusiasmen og ikke minst alle følelsene og livet supporterne viser og lager gjør fotballkamp i England til noe av det morsomste jeg har vært med på.



Det ble riktig nok tid til garnshopping og for store deler av lørdag formiddag gikk med på å ta undergrunden lenge og vel for så å lete etter Loop som viste seg å være et garnparadis. En bitte liten butikk, så liten at kjæresten ble ganske skuffet på min vegne, men de hadde en fin samling luksus garn og de ansatte var utrolig hyggelige og hjelpsomme. Jeg kjøpte Malabrigo garnet til dette sjalet og silkegarnet til en bolero. Gleder meg til å sette i gang!



Men først skal jeg strikke litt mer på en jakke jeg akkurat har begynt på til mor i Baby Silk fra DSA med fletter og hullmønster, tror den blir meget lekker og kledelig. Og vel, jeg må nok innrømme at viljestyrken min sannsynligvis ikke er sterk nok til at jeg klarer å holde meg fra å nøste opp og begynne å strikke noe av London garnet. Hehe...



Videre kan jeg skrøyte av billige sko hos Lillywhite en gigantisk sportsbutikk midt i Picadilly Circus, min bedre halvdel kjøpte seg hele fire par for en billig penge og var dermed nær å sprenge kofferten når vi skulle pakke. Vi fant også en kjempe fin interiørbutikk i Kings Road som het India Janne (tror jeg), vi falt begge for et lite pynte drivhus som vi så klar måtte ha, for det er sjeldent vi begge faller for samme pynt skal vite, drivhuset viste seg å ikke være så lite når vi kom til Heathrow og det skulle ombord på flyet. Vel, det gikk fint og herligheten kom helt hjem. Nå skal jeg ta meg selv i nakken og skrive noen sider om anatomi slik at jeg kanskje fortjener å begynne å nøste opp og strikke av silkegarn i kveld. Gleder meg!

1 comment:

  1. det hørtes jo helt fantastisk kjekt ut! godt å høre at dere hadde en flott tur! og for et fint bilde av dere på kamp! måtte smile når jeg så dere :)
    jeg er i bergen ennå, og blir her neste uke, men kommer hjem til neste helg og da vil jeg gjerne se deg!! gleder meg masse til å høre om alt, og ikke minst å se drivhuset!
    glad i deg!

    hilsen sunniva!

    ReplyDelete