Sunday, April 3, 2011

Kopi

For å vise helgens produksjon må jeg komme med en innrømmelse: Jeg har laget en kopi-Lexinton pute. Til mitt forsvar er Lexington putene kriminelt dyre, de ligger på rundt 500 kr og det er langt over putebudsjettet til en student. Skal jeg være helt ærlig finnes det ikke noe putebudsjett i det hele tatt. Dessverre, for puter er veldig fint. Heldigvis for meg finnes kopimaskin, stryke-på-ark, 15 kr stoff fra Ikea og noe symaskinkunnskap. Resultatet ble ikke perfekt, men vi ser de skal se litt slitt ut ;)

Her kan du sammenligne med orginalen, hvis man ser bort fra at de er litt (veldig) mye flinkere enn meg til å lage trykk, så er det ikke så ille stor forskjell.

På baksiden av puten min sydde jeg på einer-knapper fra Husfliden som festes med hemper. Lett, lett, lett å sy!

Når jeg første skryte av putene mine så kan jeg jo nevne de flotte ugle-putene jeg kjøpte på Husfliden for ikke så lenge siden. De er laget av danske Sødahl, jeg liker dem veldig godt. De er store, passe myke og frisker godt opp i sofaen! Min kjære "hatet" dem når jeg introduserte dem og demonstrerte ved å henge opp et Chelsea skjerf over sofaen. Et skjerf på stueveggen. Det fikk henge nesten en måned, hva gjør man vel ikke for å bevare husfreden. Det ble stille og rolig fjernet for ikke så lenge siden, puh...

Avslutter med litt mer Ikea reklame, for de har ikke bare billig hvitt 15 kr stoff, de har også 15 kr planter! Lovely for meg som har et forbruk på planter. Kan hende det bedrer seg for jeg har dette halvåret dyrket litt forskjellige planter på laben og lært både ditt og datt om hvilke næringstoffer de trenger og hva som skal til for å drepe dem. Vel, ikke bare det, men også hvilke hormoner og manipulering de kan utsettes for, for å få ønsket resultat. Tror jeg skal droppe hormoner i stueplantene likevel, og heller holde meg til billige planter.

HA EN FIN DAG!

No comments:

Post a Comment